vrijdag 8 maart 2013

Gehaakte sjaaltjes

Wat een heerlijk weer hadden we deze week hè? Een klein voorproefje van de lente.
Deze week ben ik lekker bezig geweest met haken. Als eerste heb ik een leuk sjaaltje gemaakt van Silkhair, een mix van mohair met zijde. Het ziet er ragfijn uit maar is gehaakt met haaknaald nr. 5 dus het schiet best wel op! Dit garen is verkrijgbaar in de prachtigste kleuren en er is ook een gemeleerde variant. Ik heb gekozen voor roze. Dat blijf ik leuk vinden!
Het andere sjaaltje (sorrie, ook weer roze...........) heb ik gemaakt van Bamboo en Inside.
Omdat je steeds twee toeren met het ene garen haakt en dan twee toeren met het andere zit je natuurlijk met heel veel afwerkdraadjes! Nou, daar had ik even geen zin in. Daarom heb ik de draad aan de zijkant steeds meegenomen en later weggewerkt met een toer vasten. Staat niet eens gek, toch?
Iedereen een heel fijn weekend!

1 opmerking:

  1. Beide sjaals vind ik mooi en dat roze staat altijd vrolijk (vind ik:)) De bovenste ziet er lekker zacht uit.

    BeantwoordenVerwijderen