maandag 25 februari 2013

Kolletje

Als je net als ik de hele winter met een sjaal of kol om hebt gelopen, is het al snel een beetje kaal als je dat in het komende voorjaar niet meer doet. Het is er overigens nog steeds weer voor maar die wolletjes begin ik wel een beetje zat te worden. Vandaar dat ik een nieuwe heb gebreid, van katoen met zijde.
Een beetje "luchtiger" dan de wollen variant maar al met al nog steeds warm genoeg! Het patroon is heel simpel, je breit gewoon een "kokertje" van 50 cm hoog. Tenminste, dat is wat ik hier gedaan heb. In het originele patroon staat een hoogte van 60 cm maar ik vond die 50 cm wel genoeg.
Dat is eigenlijk alles! Ik heb de rondbreinaald gebruikt maar het kan natuurlijk heel goed met gewone naalden omdat deze kol niet zo heel breed is.

Iedereen een mooie week toegewenst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten