dinsdag 7 augustus 2012

Rokje

Afgelopen week kwam Janneke langs in de winkel en ze had één van de drie gehaakte rokjes bij zich die ze maakt voor haar nichtjes. En zeg nou zelf, is 'ie niet prachtig geworden?
Let vooral ook even op de afwerking van het koordje. In het originele patroon is er aan het eind gewoon een knoopje gelegd. Janneke heeft hier een heel creatieve èn mooie draai aan gegeven!
Het rokje is gehaakt met "Elastico" van Lana Grossa, een katoenen draad met een beetje elastine erin. Het werkt lekker omdat er een beetje rek in zit en het draagt natuurlijk ook fantastisch!

8 opmerkingen:

  1. hallo jeannette,
    wat is dit een ontzettend leuk en fleurig rokje en wat zullen die nichtjes blij zijn met zo'n creatieve tante.. heerlijk lekker zomers....
    Tot donderdagavond komen we gezellig weer een bekje doen en freubelen.

    liefs Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jeannette,

    Wat een prachtig rokje. Weet je ook waar ik het originele patroon kan vinden?

    Groetjes, Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hallo Annie,
    Dit rokje staat in de Filati infanti nr. 6 van Lana Grossa.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Jeannette,
    Helaas kan ik nergens meer dit blad kopen omdat het van vorig jaar is! Zou ik het patroon ook bij jou kunnen kopen?

    Groetjes, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I would also like to buy this pattern, if possible. Thanks!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Jeanette ik heb al een berichtje gestuurd (meerdere naar allerlei mense) met het verzoek voor het patroon van dit rokje.NU heb ik gezien dat jij gesloten bent tot volgend jaar.Ik heb nu alles op geschreven en dit verzoek nogmaals gedaan.ik hoor graag van jou volgend jaar

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi Jeannette,

    What a beautiful skirt. Do you know where I can find the original pattern? i would like to buy this pattern.

    BeantwoordenVerwijderen